torsdag den 10. maj 2018

5 års fødselsdag

 I dag har min lille blog 5 års fødselsdag.


Utroligt at tænke på, hvor meget der er sket siden jeg for 5 år siden tog mod til mig og lavede mit første indlæg. Årsagen til at jeg lavede min blog, var at jeg just var flyttet ind hos min nu, kære mand, i hans villa i Hedensted.


Jeg var ikke et sekund i tvivl om, at haven skulle laves om. Faktisk så bestod den mest af buske og alt, alt for mange stenskærver. Ikke just min stil og må tilstå, at jeg er ret stolt af den have, jeg fik skabt på ganske få år. Det blev et blomsterflor uden lige og bloggen var ment, som en dagbog, så jeg altid kunne se tilbage på den udviklingen jeg skabte.


Nu starter jeg igen forfra med en ny have. Det vil sige, at denne gang starter VI på en ny drømmehave. Her på landet har min skønne mand fundet haveglæden og jeg kunne ikke være mere lykkelig end jeg er lige nu. 
Derfor fejres denne dejlige fødselsdag også med billeder fra vores nye have. 
Hvor vi før havde en kæmpe syren, som hilste sommeren velkommen, så har vi nu et ældgammel japansk kirsebærtræ, som overstråler alt med sin lyserøde blomsterglæde.
  

Sidste men ikke mindst, så glæder jeg utrolig meget over alle jer, som læser med her på bloggen.
Det er blevet til mange varme og skønne venskaber og bekendtskaber, hvilket jeg værdsætter utrolig meget. At være en del af have-blog-verdenen er noget ganske særligt, noget som jeg ikke længere kan og vil undvære. Glæder mig hver sommer til, at rejse ud i landet og tage besøg i haver hos kendte ansigter.

Forude venter en dejlig sommer og jeg ønsker alle en rigtig fantastisk havesæson.



12 kommentarer:

  1. Til lykke med bloggens fødselsdag, Heike! Det er så hyggeligt at følge dig, og jeg bliver gerne hængende mange år endnu :-) Hvor ER det kirsebærtræ flot! Åh, jeg elsker sådan en overdådig blomstring!
    God weekend og god havesæson til dig!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.
      Tusind tak for de søde ord. Og du kan tro vi elsker vores smukke træ rigtig meget.
      Knus Heike

      Slet
  2. Tillykke med blogfødselsdagen, og sikke et skønt gammelt kirsebærtræ.
    Hvor dejligt at I nu er to om haveinteressen, det gør mange ting nemmere.
    Vi ses i løbet af sommeren 😊
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.
      Tusind tak og ja, ting bliver meget lettere og hyggeligere, når man er to om det.
      Knus Heike

      Slet
  3. Tillykke med både blogfødselsdag og job - og sikke et flot træ! Dejligt med en gammel have med store træer, de kan virkelig tilføre haven noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak.
      Ja, gamle træer er helt uundværelig, så vi føler vi har været meget heldige, her i haven.
      Knus Heike

      Slet
  4. Kære Heike
    Tillykke med 5 år på bloggen, godt du kom med, dig kan vi sørme ikke undvære her i vores blogverden. Jeg glæder mig til at se mere til din nye have og alle planerne. Sikken et flot træ, du viser.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.
      Har bestemt aldrig fortrudt, at jeg blev en del af denne skønne verden.
      Knus Heike

      Slet
  5. Gratulerer med 5 år! Flott at dere har funnet deres drømmehage nå:-)
    Vakkert japansk kirsebærtre.
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eirin.
      Vi føler os, så heldige, at det er lykkes os at finde vores drøm af en have og hus.
      Knus Heike

      Slet
  6. Hjertelig tillykke med blogfødselsdagen 😀
    Det er spændende at bygge en ny have op og dejlig med en at dele interessen med derhjemme, men det er også dejligt med det fællesskab der er med andre bloggere.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      Fællesskabet er helt fantastisk her i blog-have-land. det kan jeg ikke undevære.
      Knus Heike

      Slet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have