fredag den 15. maj 2015

Nu kan jeg ikke vente længere

Hver eftermiddag når jeg kommer træt hjem fra verdens bedste praktikplads, ligger jeg på sofaen og samler fornyet energi i en halv time.
- Om det er dejligt? Det er det helt bestemt. Men der er et sted, som er endnu bedre, et sted som giver dobbelt op på energien. Til dem som endnu ikke har gættet det, så er det fantastiske sted: Sengen i drivhuset.


Så i dag er drivhuset blevet tømt og vasket ned. Ved ikke om det er for tidligt at stille sommerblomsterne på friland, men den risiko må jeg løbe, for jeg savner sådan min seng.
I år var det noget anderledes at skulle gøre huset rent. Sidste efterår plantede jeg nemlig en klematis i det ene hjørne, og den skulle jo gerne overleve vandpjaskeriet.


Det gjorde den heldigvis også, men den slap ikke for et ordentligt brusebad.
Nu venter jeg kun på at hus og fliser tørre igen, så jeg kan komme til at indrette - iiiihh, hvor jeg altså glæder mig.


6 kommentarer:

  1. Der er ikke noget bedre end at sidde inde i sit lille glashus og samle kræfter og energier :o)) jeg har ikke fået vasket mit af endnu, men det kommer nok. Alle mine de sarte er kommet ud og de har det godt efter en uge, så det kan de sagtens klare. Rigtig dejlig dag til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, at hører at andre også har tømt drivhuset for sarte planter. Det beroliger mit hjerte. Ville bliver så ked af det, hvis mine planter gik til inden sæsonstart.
      God arbejdslyst med rengøringen af dit glashus.
      Hilsen Heike

      Slet
  2. Lykke til med å komme deg i orden i drivhuset !
    Her må vi nok vente en stund til med å sette sommerblomstene ut, men det er fortsatt plass til en stol der, enn så lenge....
    Ha en fortsatt fin helg.:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk også haft plads til en stol i drivhuset, sammen med alle sommerplanterne. Men Jeg vil gerne ned og ligge - og slappe fuldstændig af.
      Hilsen Heike

      Slet
  3. Hej Heike.Kan da godt forstå at du længes efter din sofa i drivhuset.....................har selv en sofa i min udestue som jeg nyder rigtig meget.
    Og dejligt at du nu har fået vasket det ned....................og at din klematis har overlevet brusebadet.
    Hvad er det for en?......................viser jo selv min Mulieblue som jeg har haft nogle år i drivhuset.
    Rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Er ikke sikker på at jeg har navnet på min klematis, går nemlig kun op i navnene når der skal findes bestemte planter. Når de først er i jorden, går navnene i glemmebogen og jeg nøjes med at glædes over blomsterfloraen. Lur mig om den ikke springer ud med lyserøde blomster. Hvis ikke skulle jeg kende mig selv dårligt.
      Hilsen Heike

      Slet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have