tirsdag den 10. maj 2016

3 års fødselsdag


I dag holder bloggen fødselsdag.
3 år er der gået, siden jeg første gang trykkede "udgiv" og meget er sket siden da. Først og fremmest er jeg blevet meget mere dus med blogger.com, mit kamera og billedeprogrammer. Det tekniske er ved, så småt at være i orden.....syntes jeg selv!


Noget af det vigtigste som har udviklet sig på de tre år, er haven.
Fra hovedsagelig at have bestået af græs og få bede med ral, så er det nu blevet til et blomster paradis med masser af hygge kroge og finurligheder.
Mange projekter har set dagens lys og været med til at forme haven, som den er i dag. Projekter som aldrig var blevet til noget uden min skønne skønne mand. Jeg skylder ham den størst tak for at have gjort mine drømme til virkelighed, og for at have slidt og slæbt for at gøre mig glad. Uden dig ingen paradis - Tak min skat.
Vil du se alle vores projekter igennem tiden, så kan du klikke HER.


Bloggen er min dagbog, mit bevis for at haven virkelig har forandret sig i mine hænder.
Min første rigtige have, mit forsøg, min læremester.
Nu er haven til salg og jeg håber at den en dag vil bringe nye mennesker stor glæde. Min første have kan ingen tage fra mig, det er her jeg har gjort mig masser af dyrbare erfaringer, gode som dårlige. Alt denne erfaring vil jeg tage med mig til næste sted. Jeg er dybt taknemmelig og det er ikke uden et lille sug i maven jeg tænker på, at skulle videregive dette, for mig, paradis.


Mine små hundepiger og jeg vil gerne takke alle som troligt har fulgt os, her på bloggen. Nogen har fulgt med fra starten, andre er lige kommet til. En ting er sikker, om du har tid til at ligge en kommentar, eller ikke, så er vi altid glade for at du kigger forbi.

Rigtig dejlig dag til jer alle. 

8 kommentarer:

  1. Stort tillykke med bloggens fødselsdag :D

    SvarSlet
  2. Hej Heike.Tillykke med dagen.3 år er da en del........har selv lige haft 4 år på bloggen.Og kan da kun tilslutte mig det meste af det du skriver.
    Jeg har lavet et indlæg om besøg hos Tante Grøn hvis du har tid og lyst
    til at tage med.
    Rigtig dejlig aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Tillykke, tillykke med de 3 år - det bliver spændende at se, hvad de næste 3 år bringer!

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med de tre år for bloggen Kære Heike. Ja en have er en del af os og vi bidrager til haven, men haven bidrager sandelig også til os - på rigtig mange områder.
    Haven din har lært dig mange ting om haver, planter mm, men den har også lært dig sider af dig selv.
    Alt dette kan du tage med til det næste stykke jord, og noget kan bruges og nye erfaringer kommer til - men dit lille paradis har du altid med dig
    Rigtig gode billeder - så jo du tager nogen rigtige gode billeder og de to hundepiger er bare så søde pg billedet er super godt.
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  5. Tillykke med bloggen og havens dejlige udvikling. Du har ret din erfaring du har gjort dig tager du med dig. Jeg var selv så heldig at få solgt den eksperimenterende have inden den var sat til salg, så det kan gå hurtigt. Nu har jeg så en endnu skønnere have og masser af erfaring fra min gamle kolonihave! Held og lykke med det hele.

    SvarSlet
  6. Tillykke, Heike - det e dejligt at markere sin blogfødselsdag og man gør sig jo sine tanker om hele dette univers. Jeg kan kun tilslutte mig dine ord. Glæder mig til at følge med i den næste have, når den tid er.

    SvarSlet
  7. Hej Heike. Sådan en beslutning om salg er altid med blandede følelser, sådan lidt i retning af glæde over en nye have, og melankoli over at aflevere ens "første fødte" til en ny familie. Jeg kører selv forbi vores kolonihave en gang i mellem. De "nye" har haft den i 10 år, vi havde den i 4 år, så haven er jo mere deres end vores. Men de store linier vi grundlagde holder endnu. Hvor skal du nu have dine grønne fingre i jorden?
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have