søndag den 29. september 2013

Afhængig af haveblogs

"Hej.
Jeg hedder Heike 
og jeg er afhængig af at læse haveblogs."

Nogle gange tager det næsten overhånd og man kunne godt bruge en anonym gruppe for "afhængige haveblogger"
Men jeg elsker mine haveblogs, som jeg følger på nettet næsten hver dag. Udover at gå i haven, så er det her på nettet jeg slapper af og henter ny inspiration.

Som da jeg først i september faldt over et indlæg hos Frøken Solhat: Fra havebord til plantebord på 10 min.
Genialt tænkte jeg, da jeg jo stadigvæk mangler et arbejdsbord til mit kreative hjørne i haven.

Et gammelt havebord blev indkøbt for ingen penge

Gemalen var så sød at spule det ned med højtryksrenseren

Og efter at det var tørt, og siderne savet til. Ja, så gik det store maler arbejde igang.

Og ud kom et flot nyt arbejdsbord

Kære Frøken Solhat - tak for din store inspiration.
Jeg vil tænke på dig, hver gang jeg står og arbejder ved bordet.

Rigtig god søndag til jer alle.



10 kommentarer:

  1. Godaften Heike.Dejligt at blive inspireret her på bloggen...........og flot plantebord du har fået dig.
    Har også lige fået at vide i dag at jeg har inspireret flere med mine nye bede.......og det bliver man jo rigtig glad for.Også rigtig god søndag aften til dig Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Syntes at blogverdenen er fantastisk til at inspirere.
      Kh Heike

      Slet
  2. Flot bord, det er du sluppet godt fra. Afhængig af at læse haveblogge, ja det er vi mange, der er :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rart at vide at man ikke er den eneste.
      Kh Heike

      Slet
  3. Flot bord :-)
    Havebloggene er ofte skyld i, at jeg ikke kan tage mig sammen til at slukke pc´en og gå i seng i ordentlig tid om aftenen.............og ja nu sidder jeg her igen - burde egentlig smutte i seng ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke noget, Vivi. Men kender det godt selv. Hvis manden ikke tog stikket på computeren ville jeg aldrig komme i seng.
      Kh Heike

      Slet
  4. Dejligt projekt - og tror ikke din afhængighed er farlig, så længe du også kommer væk fra skærmen og ud i haven;0)... Men kender det godt - skulle jo spise frokost, men måtte liiiige checke indlæg inden:0)

    Kh Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Så længe vi har haven, så går det nok - det har du jo helt ret i. Vi kommer aldrig til at burer os inde bag skærmen, for vi skal jo ud og føre vores inspiration ud i livet.
      Kh Heike

      Slet
  5. Hej jeg hedder Susan. Jeg er en ligesindet - jeg er OGSÅ afhængig af haveblogs :-)
    Jeps- intet mindre, og jeg får ligesom dig også masser af gode ideer herinde.
    Bordet er super fint.. og du kan tro jeg også tænke mange tanker da jeg så Frøken Solhat´s indlæg. Det er godt nok en nem måde at få et rigtig godt havebord, og det er så dejligt at få den slags indput.
    Håber du får mange skønne stunder dér....
    Knus Susan

    SvarSlet
  6. Endnu en der er afhængig af haveblogs :-) Jeg har det på samme måde, det er en fantastisk inspirende verden herinde i haveblogland.
    Fint plantebord du har fået lavet, der vil du helt sikkert komme til at bruge mange timer, når ideerne skal føres ud i livet.
    Kærlig hilsen Fru Pedersen

    SvarSlet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have