søndag den 18. marts 2018

Fantastisk søndag


Selvom vinden i dag har været bidende kold og termometret ikke har sagt over to grader, så har dagen i dag været en helt igennem fantastisk søndag.
Solen har skinnet fra en skyfri himmel og den har virkelig demonstreret sin magt. Udestuen nåede op på 27 grader og for første gang i år, har vi igen kunnet bruge den som varmekilde i stuen.


Min formiddag gik med at hygge og nusse rundt ude i glasstuen. Der var ikke meget at lave, så der var rigeligt med tid til at nyde solens stråler og den vidunderlige varme.
Hundene var i haven i mens. De har jo heldigvis masser af pels og vil ikke nøjes med at være i udestuen på så skøn en dag.


De tre heuchera, som måtte i ly for den sibiriske kulde, står rigtig flot i deres krukker. De er aldrig kommet udenfor igen, da krukker med forårsløg har overtaget deres plads ved hoveddøren. Så nu kan jeg nyde dem i fulde drag.


Disse skønne og farvestrålende hornvioler står lige nu også i varmen og venter. Når frosten igen har sluppet sit tag i Danmark, skal de ud og sprede glæde. Når vi venter på foråret har jeg specielt meget brug for pangfarver omkring huset. De får altid smilet frem, når utålmodigheden bliver for voldsom.


Lidt stærke farver byder haven også selv på. Disse dejlige krokus stråler om kap ved solen og jeg kigger altid efter dem, når jeg går forbi. Hvilket jeg heldigvis gør, hver dag.


I stuen stråler forårsløgene også, dog er farverne mere dæmpet. Jeg tilstår, at jeg nok går lidt amok når det kommer til blomster til vores hjem. Min undskyldning er, at løgene kan genbruges i haven og så er der dobbelt glæde år efter år.
Hvad er din undskyldning?

9 kommentarer:

  1. Ja det er dejligt med blomster nu. Jeg plantede hornvioler ud i krukken, de kunne ikke lide den sibiriske vinter.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en skam, Lisbeth.
      Mon ikke du kan skaffe nye.
      Knus Heike

      Slet
  2. Ja, vi har brug for pangfarver nu. Pga. kulden venter jeg dog med at indkøbe hornvioler, selvom det kribler...
    Kom nu forår...!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.
      Mine har ventet i udestuen på bedre vejr.
      Knus Heike

      Slet
  3. Det er dejligt når solen skinner og vi kan virkelig mærke, at den får mere og mere magt.
    Jeg har ikke mange blomster herinde, men drivhuset er fyldt op med ting, som venter på tøvejr.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      Det bliver skønt når vi kan tømme drivhusene og alle godterne står i fuld flor.
      Knus Heike

      Slet
  4. Skkkøøønt med solen og varmen, jeg har ikke nogen undskyldning for jeg "kom til"
    at junke honvioler med i vognen da jeg var ud og handle. Så de står også inde men i drivhuset.
    KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænker det er okay, at gå all in i foråret.
      Knus Heike

      Slet
  5. Så de står også inde men i drivhuset.


    Royal1688

    SvarSlet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have