tirsdag den 30. december 2014

En smuk dag


Søndag mistede jeg min elskede faster. 
Hun sov stille ind efter kort tids sygdom.


Jeg har tre fastre, som hver især har stor betydning for mig. 
Min far var en efternøgler, og jeg har i den grad nydt godt af hans ældre søskende. Mange af mine dejlige barndomsminder indeholder en faster, og masser af glæde.
Som voksen har jeg bibeholdt den tætte kontakt, også efter min fars død.


Det gjorde ondt indeni og derfor tog hunden og jeg i skoven, og fik luftet tankerne lidt.
Det var en smuk dag, at gå bort på og jeg trøster mig med, at min far står klar til at modtage hende.

Kære faster Elisabeth
Tak for alle de gode stunder, fyldt med glæde.



4 kommentarer:

  1. Kære Heike.
    Store knus og tanker til dig og familien.
    Søndag var i sandhed en smuk dag, og jeg forstår godt at du tog Hailey med i skoven. Der kan man mærke sig selv, og der er plads til at lade tankerne flyde og hjertet flyder over.
    Da Sherpa forlod os sagde min veninde til mig.... "tænk på det som at han blot er gået i forvenen. I mødes jo igen". Den tanke har jeg trøstet mig meget ved.
    Jeg er også sikker på at din far har stået klar for at modtage hende.
    Knus og stort varm kram til dig.

    SvarSlet
  2. Det gør mig ondt, Heike!

    Det er et smukt indlæg du har skrevet, og jeg forestiller mig at din Faster mærker det og bliver glad. Og en tur med hunden hjælper altid lidt på alting!

    Knus fra Nana

    SvarSlet
  3. Kære Heike.

    Smukke smukke billeder til minde om en elsket faster. Det gør mig ondt, at du har mistet et nært og elsket familiemedlem. Når man er ked af det, er skov og strand et fantastisk sted at lade følelserne tale. Og en kærlig hundesnude og et par trofaste hundeøjne kan lindre selv den største smerte.

    Trøsteknus og husk, din faster lever i dit hjerte. Der kan ingen tage hende fra dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord, Tante Grøn.
      Du har om noget ret. Min faster vil altid leve i mit hjerte, som min afdøde far også gør det. Som Susan siger: De har ikke forladt os, de er blot gået i forvejen.

      Hilsen Heike

      Slet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have