fredag den 14. september 2018

Velkommen efterår


Vi er allerede langt inde i September og det ses tydeligt i haven.
Med efterår kommer der mange nye glæder. Farverne på træerne skifter og duggen falder smukt på edderkoppernes flotte spind.



Men heldigvis betyder det ikke at have sæsonen er forbi. Der er mange ting der skal og kan nåes inden vinteren banker på døren.

Dahliaerne giver den stadigvæk fuld gas og deres blomstring vil ingen ende tage. Taknemmeligheden for de mange ældre knolde fra Bedstemor er stor. Jeg har også selv spædet til med et par stykker, men mere om det en anden dag.



I Haven med hunden arbejder vi igen hårdt på vores mange projekter. Sommeren har været så varm, at vi gik helt i stå, men nu er det igen til at holde ud, at give den en skalle.
Det føles dog som om vi aldrig bliver færdig! Det kommer sig af, at mange af vore projekter hænger sammen på den ene eller anden måde.
I de næste par indlæg vil jeg dog forsøge, at vise hvad vi er igang med.


Rigtig god weekend.

9 kommentarer:

  1. Hej Heike
    Ja det er dejligt, at det er til at lave noget igen derude, for der er jo meget der skal gøres, når man er i gang med at nyindrette en have. Mine dahlia er ikke i gang endnu, de har ligget i jorden hele vinteren.
    Glæder mig til at se, hvor langt I når, og hvor meget I har gang i.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.
      Sikke noget, at dune dahlia ikke er kommet endnu. Nogle af vores er næste 1,5 meter høje allerede.
      Du kan tro jeg også glæder mig til at se hvor langt vi når. Det er bare et kedeligt år at vise. Det bliver mere spændende, når bede skal plantes til.
      Knus Heike

      Slet
  2. Der er så smukt derude lige nu! Jeg kender godt fornemmelsen af at tingene hænger sammen, så man aldrig bliver færdig, men det er måske i virkeligheden en af charmerne ved at have et stort sted på landet :-) Fortsat god arbejdslyst!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana
      Det er helt sikker en ting, som hører et stort landsted til. Heldigvis har jeg et projekt, som bliver helt færdigt i år og det glæder jeg mig til at vise frem.
      Knus Heike

      Slet
  3. Hej Heike
    Uhhhh det går så stærk lige nu i haven, der er masser af ting der skal nås efter den lange varme sommer.
    Det bliver altså så spændende at se hvad i laver :o) kommer du med over til Lisbeth når vi skal derover ?
    Stort Knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.
      Du kan tro det går stærkt lige nu.
      Jeg kommer desværre ikke med over til Lisbeth. Vi holder Fætter/kusine fest den dag, så jeg må vente til næste gang.
      Knus Heike

      Slet
  4. Her er jeg langt bagud mht. gøremål i haven, men med forberedelse af studieturen, selve studieturen og nu en forkølelse, der er under opsejling, tja...haven render jo ingen steder, så jeg prioriterer mit helbred først og fremmest og forsøger at lade være med at blive irriteret over alt det jeg ikke når.

    SvarSlet
  5. Kære Esther.
    Man skal altid prioritere helbredet højeste, så det er jeg glad for at hører at du gør. Og ja, have løver jo ingen steder, så vi når nok det hele en dag.
    Knus Heike

    SvarSlet
  6. WOUW for nogle fine spind du har der..... ret eventyragtig :-)
    KNUS

    SvarSlet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have