lørdag den 13. maj 2017

Sommeren kommer

Tulipansæsonen er virkelig over os lige nu og det er et festfyrværkeri uden lige.
Som altid, har jeg ikke mange tulipaner i bedene. Af en eller anden årsag, er jeg bare aldrig kommet så langt og da vi først satte huset til salg, kom det helt på glemmelisten.


Heldigvis har jeg masser af tulipaner i krukke.
Stille og roligt er skønhederne begyndt at springe ud og jeg er som altid begejstret. Selvom jeg sætter navneskilte i alle krukker, glemmer jeg hvad der gemmer sig bag navnene. Så jeg bliver overrasket gang på gang.


Tulipaner er for mig starten på sommeren. Når de melder deres ankomst, så ved jeg at sommeren ikke er langt væk. En anden lille ting, som viser at sommeren er på vej, er vores store gamle hund Hailey.


Når Hailey smider sig på græsset og skal vækkes med kæl og klap, for at komme indenfor, ja så er sommeren på vej. Hailey elsker at sove på græsset i den varme sol og nu hvor hun har fået en lillesøster til at holde vagt, så sover hun meget tungt.

P.t går det meget langsomt med min nyopdaget prolaps i ryggen og lægens vurdering var ikke just opløftende. Bruger meget energi og humør på at komme overens med mine nye begrænsninger i livet, specielt de begrænsninger, som jeg kan se kommer til at spille en rolle for min havehobby.

Men alting er ikke så skidt, at det ikke er godt for noget! 


2 kommentarer:

  1. Det er da en fin udsigt, du der har! God bedring!

    SvarSlet
  2. Hej Heike
    Tulipaner er skønne og varsler helt sikkert sommer, i din nye have må du plante masser af lækre skønheder.
    Jeg er ked af at høre at ryggen gør knuder og sætter begrænsninger. Jeg håber at lægerne hurtigt får dig på højkant igen, imens kan du jo nyde at uddelegere visse opgaver, det sidste billede siger jo alt ;)

    SvarSlet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have