tirsdag den 5. december 2017

5. december - Juleturen forsætter

I Lundumskov lidt udenfor Horsens ligger et hyggeligt gammelt gult hus. I huset bor den skønneste keramiker og hendes familie. Går man ind igennem havelågen og op af havegangen møder man dette syn:


Som de fleste nok allerede har gættet, var mit næste og sidste stop på juleturen hos Keramiker By Helle Nørby.
Min mands sidste ord, da jeg gik ud af døren, var mindede på dette besøg. Prøv, at se om du kan holde lidt igen, sagde han. Min søde mand kender mig alt for godt og han ved, at jeg har stor hang til Helles smukke ting.



Værkstedet var smuk pyntet op, både med Helles egne kreationer og julepynt indkøbt til lejligheden. Så selvom lokalet i kvm ikke er særlig stort, var der masser at kigge på og forelske sig i. Heldig for mig, var der et lille ophold i strømmen af besøgende, så jeg havde mulighed for en hyggelig snak med Helle, og som altid en god kop the.



For mig er Helles værksted noget ganske særligt. Her føler jeg sig altid utrolig velkommen. Stemningen og varmen kan ikke beskrives, og jeg elsker blot at lade mig forblænde af alt det smukke.
 
 
Helle er begyndt at forkobber nogle af hendes flotte udsmykningssten og jeg drømmer om selv en dag, at kunne have sådanne skønheder i min nye have. Er sikker på at drømmen nok, skal blive opfyldt, når haven står klar.


Årets julenyhed var smukke stager med de lækreste glasur. Åh, hvor ville jeg gerne tage en af dem med hjem i posen, men jeg var en artig hustru og begrænsede mig, så godt jeg nu kunne.
I skrivende stund overvejer jeg stadigvæk, lige at liste forbi en dag efter sådan en skønhed.



At jeg ikke kunne komme hjem uden blot en lille pose med lækkerier, kan ikke overraske nogen. Syntes virkelig at jeg holdt mig selv i stram snor og kun valgte de få små ting, jeg ikke kunne leve uden. Resten er kommet på ønskesedlen, sammen med alle de andre smukke Helle kreationer.
To gange har jeg været så heldig, at modtaget gavekort til Helles værksted til jul, og stadigvæk står, lige nøjagtig disse, højest på min ønskeseddel.


Hvad jeg købte hos Helle vil jeg vise jer en anden dag, når jeg får pyntet op til jul indenfor. Indtil da vil jeg anbefale alle, at kigge ind på hendes hjemmeside og lade jer forføre.

6 kommentarer:

  1. Ja du er nem at friste, flot at du holdt igen. Jeg lader mig ikke friste, for jeg kommer ikke sådan nogle steder, men den sidste der er godt nok flot.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, ha Lisbeth.
      Ja, jeg holdt igen, eller havde jeg købt for flere tusind.
      Knus Heike

      Slet
  2. Jeg er ret vild med den der forkobring! Det ser fantastisk ud! Forstår godt du lod dig friste en smule!

    SvarSlet
    Svar
    1. De smukke forkobberede ting er lette at forelske sig i. Heldigvis fik jeg lidt i julegave sidste år af min mand.
      Knus Heike

      Slet
  3. hyggelig sted :) :) du er rigtig kommet i julestemning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må sige :-)
      Der er gået hul på julebobbelen hjemme hos os.
      Knus Heike

      Slet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have