fredag den 24. april 2015

Krydderurter i det fri

Jeg har altid ønsket mig krydderurter i haven. Men da vi ikke har køkkenhaven, har jeg haft svært ved at finde en smuk løsning, som kunne passe ind.
Igen har jeg været ude at tyv-stjæle en ide, som jeg elsker og er helt betaget af. Umiddelbart ser det ikke ud af meget, men det skal nok blive godt, når den er fuldendt.

 
Krydderurter i potte, linet op i højden. 
Ideen kommer fra Susan med bloggen My loving Home and Garden. Det er ikke første gang jeg lader mig inspirere af Susan og Jespers smukke have, og jeg tvivler på at dette bliver sidste gang. 
Bænk og potter er endnu ikke placeret på rette plads, men lige nu manglede jeg pladsen i drivhuset, så urterne måtte ud i det fri. Hvor de ender vides endnu ikke, men jeg er sikker på at de nok skal passe perfekt ind, hvor de end ender henne.

                  

6 kommentarer:

  1. Vi har drivhus og et par tre grønnsaksbed, har tenkt litt på urter i år, men nærmerer kjøkkenet, har tenkt litt på krukker, og dette avgjorde det hele for meg. Takk !
    Ha en god helg :-))
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du også kan bruge min stjålet ide :-) Tænker at vi bliver glade for den hen over sommeren.
      Hilsen Heike

      Slet
  2. Hej Heike.Det ser bare SÅ godt ud med dine store krukker med krydderurter i.
    Jeg viser også mine,men har ikke så mange store krukker tilbage.................der står roser i.Men dejligt er det at man lige kan gå ud og klippe lidt grønt til maden.Har 10 forskellige urter
    Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Vi er desværre ikke så gode til at huske at bruge urterne, men håber på at det bliver bedre, når nu de står på teressen - lige ved siden af døren.
      Hvis jeg vidste at vi ville være gode til at bruge dem, havde vi også mange flere.
      Hilsen Heike

      Slet
  3. Hej Heike, hvor er det godt vi kan inspirerer hinanden :o) det er da en fed løsning med krydderurter i potter. Det ser super ud. Jeg giver dig ret i at Susan og Jespers have er en dejlig inspirationskilde. Det er samme er nu også din have, den har du da også fundet mange gode og fine opstillinger og ideer til.
    Rigtig god weekend.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.
      Tak for de søde ord. Er glad for at hører at jeg også kan inspirere andre.
      Det gode ved at besøge hinandens haver, er at man kan tage de bedste ideer med hjem og selv bygge videre på dem. På den måde hjælper vi hinanden, og samtidig får vi helt unikke haver.
      Hilsen Heike

      Slet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have