mandag den 2. december 2013

Betonen er ude af formene

Så var tålmodigheden opbrugt, og endelig kunne jeg tage betonen ud af formene.
Og sikke en succes det er blevet til.


Paddehattene er blevet okay flotte, dog med en del lufthuller. Koglerne er tilgengæld over alt forventning. Syntes at deres lufthuller kun gør dem mere rustikke.


Paddehattene er blevet monteret på plader, så de selv kan stå. Nu mangler der kun maling, og så får i billeder af det endelige resultat.


Begge kogler er blevet spraymalet med guld farve. Det ser super godt ud, og jeg glæder mig til at få dem ud i granet, så de rigtig kommer til deres ret.

Læg mærke til podiet den stod på under malingen. Dette var oprindelig en lysestage lavet i en mælkekarton. Men efter som hullet blev skævt, ville lyset hælde meget til den ene side - så den blev kasseret.
Heldigvis kan den nu bruges som fast podie, når andre ting skal males. Så det endte alligevel lykkeligt.

10 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet flot. Den form til koglen, hvor har du fundet den ? sådan nogle kunne jeg virkelig godt tænke mig at støbe :-)
    Det er vist ikke sidste gang du har støbt i beton, gætter jeg på :-)
    Juleknus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.
      Nej, det er bestemt ikke sidste gang jeg støber i beton. Er helt bidt af det allerede.
      Formene til koglerne har jeg købt i Panduro Hobby. Der har været stor efterspørgelse efter dem, så de kan være lidt svære at få fat i. Men jeg var heldig og fik fat i to stk.
      Kh Heike

      Slet
  2. Det er sørme blevet flot - jeg får helt lyst til at prøve selv. Jeg kunne godt tænke mig at støbe nogle store krukker! Tillykke med det flotte resultat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne spring dog ud i det. Det er slet ikke så svært som jeg frygtede. Men pas på, man bliver forfærdelig bidt af det.
      Kh Heike

      Slet
  3. Waauu - hvor er de skønne!!! De kogler er da helt forrygende. Har du lavet indlæg om hvordan du har lavet støbeformen til dem? Det kan hende den nysgerrige her nemlig ikke lige regne ud;0)

    Kærlige Julehyggehilsner fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har snydt med formene til koglerne. De er begge købt i Panduro hobby. Fik ideen til dem via et opslag i facebook gruppen 'Kreativ beton' - her for man rigtig mange støbe ideer.
      Kh Heike

      Slet
    2. :0)...hvem snyder ikke bare lidt her i december?
      KH fra "julenissens hjælper"

      Slet
  4. Svar
    1. Tusind tak - det er jeg faktisk også selv, rigtig meget.
      Kh Heike

      Slet
  5. Jeg har lige fået to kogler af min nabo. Hun har formen fra Kerativ compani i Holstebro.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet

Emner på bloggen

"Claus Dalby" rose 2013 2014 agapanthus Akeleje Allium Anemone Angels Tumpet Asters beauty af moscow Beauty of Moscow Bellis Belægning Beton Beverly Bier Bjergknopurt Blogtræf Blommetræ Blomsterfrø Blå anemone Bog Brown Berry Brændeskur Buketter Buksbom Bænk Bær Campanula Glomerata Alba Cardinal Rouge Chili Chokoladeblomst Chrysanthemum Claus Dalby Clematis Cosmos Cream Beauty Daglilje dahlia Det gule bed Det hvide bed Det lange kig Det røde bed Det store Bed Digitalis Discovery Drivhus Efeu Ferskentræ Flagstangs bed Flaskegræskar Forhave Forspirring Forår Fransk anemone Frugthave Frugtlunden Frugtplantage Fugle fuglehus Fuji-Kirsebær træ Gaver Geoginer Geranium Gisselfeld Glasbær Gran Græs areal Græsplæne Gunnera Harridslevgaard slot Havedam Havefestival haveplan Havestue Hedera Helix Hegn Hestemynte Heuchera Hornvioler Hortensia Hosta Hunden Hyacint Høns Høstanemone Høstfloks insekthotel japansk kirsebærtræ Jordbær Jul Julehilsen Julekort Julekugler Julerose Julestjerne juletræ Kaprifolie Kartofler kastanjer Kattehale Kejserbusk Kejserkrone Killinger Kjeld Slot Klematis Klokkeranke Kløver Knopurt Kobjælde krans Kreative hjørne Krokus Krukker Krydderurter Krysantemum Kvashegn kvægurt Kæmpe Stenbræk kæmpe verbena Lanterner Lathyrus Lathyrus "Pink Pearl" Lavendel Ligusterhækken Lilje Lupin Lyng Løg Løjtnantshjerte Løtnantshjerte Magnolia Marmelukærme Marmelukærmebusk Mini Verbena Montbretia Morgenfrue Multi Blue Mælkebøtte Nellike New Dawn Nostalgie Oliventræ Opstammet Laurbærbusk Oregano Papaver orientale Paradisæbler Parthenocissus q. Engelmannii Pelargonier Pergola Perlehyacinter Potteskur Primula Prince of Orange Projekt 2013 Projekt 2014 projekter Purpur solhat Pyntekål Pæoner Påske Påskeliljer Queen of Night Ranunkel Redekasser Regnmåler Rhododendron Roma Romantiske Haver Rosenhave Roser Rosmarin Røllike Salvie Sankt Hans Urt Skovbedet Skovhaven Skærmlilje Sne Solhat Solsikke Sommerfugl Sommerfuglebusk Spanske margueritter Spir Sporebaldrian Stalden Statudestativ Stauder stedmorblomst stjerneskærm Stokrose Stolte kavaler Stormhat Studenternellike Syren Syrentræ Tallerkensmækker Tante Grøns Have Terrasse Tidselkugle Timian Tomat Tulipan Tusindfryd Tønde Valmue Vand Vasketøj Venbend Verbena Vibeæg Vidunderblomst Vildvin Vindrue vinget benved Vinter Vintergækker Vinterhi Voksblomst Værksted Willestrup Zinnia Æbletræ Åben Have